Stage, Christoffelberg, muizen & meer!

8 februari 2022 - Sint Michiel, Curaçao

Inmiddels vertoeven we al twee weken op het eiland en begint alles langzaam aan te wennen. De stageweek, waarin ik al rustig begon met het opbouwen van lesgeven, was indrukwekkend en leerzaam. De leerlingen gehoorzamen, maar zodra de leerkracht het lokaal uit is, doen ze waar ze zelf zin in hebben. Het orde houden vind ik hier nog lastig, dus dat is echt mijn ontwikkelpunt voor de komende tijd! Het weekend was volgepland met leuke dingen en is daarom heel snel voorbij gegaan! Vrijdag zijn we naar een mooi strandje gereden en daar hebben we de hele dag gelegen. Daarna even gedoucht en omgekleed om een drankje te gaan doen bij happy hour. 'T was best wel druk, maar nog een beetje tam vanwege alle maatregelen. Hopelijk wordt dit over een tijdje anders! Zaterdag ging de wekker om 5 uur en zijn we de Christoffelberg gaan beklimmen. Flink klimmen en klauteren, maar wat een gave ervaring! Binnen een half uur waren we boven, inclusief rood glimmende koppies (heel leuk voor de foto's). Op de top kon je over heel Curaçao heen kijken, dus ik wil er zeker nog eens naar toe. Zondag was onze eerste bootparty. We vertrokken met meerdere boten tegelijk en meerden aan bij Spaans water. Hier konden we van boot naar boot lopen, om samen te feesten. Als de kustwacht kwam om te controleren, trok iedereen een sprintje terug naar zijn eigen boot haha!

Nu is het alweer dinsdag en ben ik op stage terwijl ik dit schrijf. Voortaan sta ik op dinsdag niet met juf Lies, maar met een andere leerkracht voor de klas. Dit is voor mij minder fijn, want ze praat namelijk Papiaments. Lastig als ik niet kan verstaan wat er de hele dag gezegd wordt, maar wel heel leuk om de taal veel te horen en het uiteindelijk een beetje te kunnen verstaan. Papiaments is een mix van Engels, Spaans en Nederlands. Mijn stagedag begon iets minder prettig, want op mijn kamer was bezoek geweest. Toen ik mijn rugzak vanmorgen om 6 uur wilde inpakken, zag ik dat er een muis aan mijn crackers, die in de rugzak zaten, had lopen knagen. GAD-VER-DAM-ME!! Het muisje was natuurlijk nergens te bekennen, dus die loopt nog lekker rond in mijn kamer (heel fijn). Op de gang staat ook al vier dagen een bekertje met een gevangen kakkerlak eronder (iew). Aan al het ongedierte in en rondom huis, ga ik denk ik nooit kunnen wennen.

Zonnige groetjes van mij!

Ochtend zonLeguaanOp de bergPanorama op de bergOp de bergBootfeestje

1. Crissy:
    8 februari 2022