Met de meiden!

16 mei 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Wat een geweldige week!

Waar moet ik in vredesnaam beginnen met schrijven over de top tijd die ik met mijn meiden heb gehad?! Tien minuten na aankomst voelde het alweer helemaal vertrouwd en klonken de eerste Nederlandse nummers als weer op vol volume uit de speakers van de auto. Tussendoor ging de muziek natuurlijk ook af en toe uit, want er viel genoeg te kletsen. Wat had ik het gemist om zo gezellig samen te zijn! We hadden een volle planning, zodat ze de allerleukste en mooiste plekjes van het eiland in één week zouden zien.

Vanaf het vliegveld zijn we langs mijn huisje gereden, zodat ik het alvast kon laten zien. De meiden vonden het een prima plekje, maar begrepen me ook wel dat ik de douche af en toe maar smerig vind... Ze hebben kennis gemaakt met Juul en Han en toen zijn we naar hun huis gereden. Een heel mooi huis, met televisie, warme douche én AIRCO!!! De airco's hingen alleen op de slaapkamers, dus slapen in de woonkamer was geen optie. Op de kamer van Sab en Fleur stond een bankje van 1 meter 20, waar ik uiteindelijk vier keer op heb geslapen... Heel fijn is anders, maar het was wel gezellig en lekker koel! Nadat de meiden hun spullen uitgepakt hadden, zijn we naar Zanzi gegaan. Hier hebben we avondeten gescoord en zijn we even gaan feesten. De vermoeidheid van een reis van 15 uur hakte er bij de meesten goed in, dus we hebben het niet laat gemaakt.

Zondag was het natuurlijk moederdag. Best vreemd om mama dan niet even te kunnen knuffelen! Ik heb een kaartje gestuurd waar ze volgens mij heel blij mee was! Wij zijn met de hele bende richting Karakter gegaan en hebben hier de hele dag aan het zwembad gelegen om lekker te zonnen en bij te kletsen. De meiden waren allemaal jaloers op mijn kleurtje, maar ik moet zeggen dat ik de eerste dagen ook wel opviel tussen hun witte huidjes. Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat ik ook zo wit was haha! Na een lekkere lunch en een paar uren in de zon zijn we richting huis gereden om ons klaar te maken voor Wet & Wild. Voordat we gingen zijn de meiden bij mij thuis geweest om alvast een drankje te doen. Het was heel gezellig om met vriendinnen van thuis hier te stappen! Voor hen wel een beetje wennen. De sfeer is heel anders dan in Nijmegen of de Mookse kantine en ze kennen natuurlijk niemand anders dan elkaar. Toch hebben we een hele leuke avond gehad met zijn achten!

Maandag zijn we naar Cas Abou geweest, Han en Juul gingen ook mee. Na weer een paar uur in de zon te hebben gelegen, vonden we het wel mooi geweest. In de avond zijn we wezen eten bij Brakkeput Mei Mei, een leuk restaurantje boven op een berg. We waren vroeg dus konden genieten van de mooie zonsondergang. Na een gezellig diner stond er een salsales op het programma. Met een tikkeltje tegenzin besloten we toch maar te gaan, want last minute afzeggen is ook lullig. Nou dit was de beste keuze, want we hebben zo gelachen! We begonnen met het oefenen van alle stapjes en daarna gingen we twee aan twee dansen, ik ging met Fleur. Het was echt heel grappig en vooral de filmpjes die we later terug hebben gekeken!

Dinsdag had ik (helaas) gewoon stage. Ik stond, net als de afgelopen dinsdagen, alleen. Het klinkt stom, maar op zulke dagen kijk ik de klok nog net niet van de muur af. De kinderen zijn de laatste weken erg druk en dat merkte ik ook dinsdag weer. Af en toe word ik compleet genegeerd als ik voor de klas sta of als ik kinderen hun naam noem. Als het 1 of 2 keer gebeurd is dat natuurlijk niet erg, maar op een gegeven moment is mijn geduld op. Juf Lies zegt vaak tegen me dat ik "te lief" ben voor ze. Ze bedoelt hiermee dat ik harder mag optreden als er iets gebeurd dat mij niet zint. Woensdag, tegen het einde van de schooldag, was mijn emmertje vol. Ik gooide mijn laptop dicht, waardoor iedereen schrok. De kinderen heb ik vervolgens hun hoofd op tafel laten leggen en doodstil laten wachten. Ik denk dat het goed is dat ze nu een keer gezien hebben dat ik wel streng kan zijn, maar dit natuurlijk liever niet ben. Ondanks dat deze manier van "straffen" wel hielp, ben ik er geen voorstander van. Ik vind het sowieso niet fijn om de kinderen die wél luisteren en hun best doen, ook te straffen. Deze kinderen geef ik dan ook vaak complimenten of een extra duim als ze goed bezig zijn. Mijn stage zit er al bijna op, nog maar vijf keer! Ik vind het vreemd om de kinderen daarna nooit meer te zien en eigenlijk heel jammer om niet te weten waar ze terecht komen. In Nederland zie ik mijn stagekinderen ook niet heel vaak meer, maar dan is de kans wel aanwezig dat ik ze nog een keer ergens tegenkom. Dat lijkt me met de kinderen van hier wel héél onwaarschijnlijk!

Dinsdag na stage ben ik de meiden op gaan zoeken op het strand waar ze lagen. We hebben een paar uur gelegen en zijn toen lekker pizza gaan halen! In de avond zijn we op hun park nog een duik gaan nemen in het zwembad. We voelden ons weer even 12 jaar haha! Woensdagmiddag na stage ben ik thuis gebleven en heb ik even aan school gewerkt. In de avond zijn alle meiden sushi gaan eten en omdat Lot en ik daar allebei niet van houden hebben wij bij mij thuis gegeten samen met Han en Juul. Daarna is iedereen naar mijn huis gekomen en hebben we samen met mijn huisgenoten een drankje gedaan. Toen zijn we richting Cabana gegaan en hebben we het wederom heel gezellig gehad! Met meiden die je al je hele leven kent en waar je in Nederland ook mee gaat stappen, is een feestje toch net wat anders en extra leuk!

Donderdag zijn we naar Jan Thiel geweest, hebben we hier geluncht en zijn we ons daarna klaar gaan maken voor ons etentje. Tessa ging gezellig met mij mee naar huis om hier samen klaar te maken. Zoooo fijn als het even net als thuis voelt. Muziekje aan, kletsen over alles, outfit stress delen en heel veel lachen. Ik kan niet wachten tot ik weer 2 minuten van haar (en de rest) af woon en voor ieder klein dingetje even langs kan komen! We zijn wezen eten bij de Gouverneur. Echt een mega leuk plekje, met lekker eten en drinken. Het was zo'n fijne avond met z'n allen; letterlijk met een lach en een traan.

Vrijdagochtend werd ik om half 9 wakker gemaakt, terwijl ik nog wel even had kunnen slapen hoor! De meiden willen natuurlijk alles uit de vakantie halen en dat snap ik helemaal. We zijn naar Porto Mari geweest en hebben daarna bij de Visserij gegeten. In de avond hebben we echt een heeeele leuke avond gehad bij Madero. Han en Juul hadden gelukkig een goede klik met de meiden dus we hebben ons allemaal erg vermaakt!

Zaterdag was alweer de laatste volle dag en werd niet iedereen even fit wakker. We zijn gaan ontbijten bij Bliss the Berry en één voor één gingen er een paar naar de wc... Toen iedereen het eten (een paar met veel moeite) op had, zijn we richting Willemstad gegaan. Hier zijn we wat souvenirwinkeltjes in gegaan, hebben we wat gedronken en natuurlijk zijn er weer wat foto's gemaakt. In de middag zijn we op het park wezen zwemmen en besloten we om de laatste avond toch een hapje uit te gaan eten. We zijn naar de Heeren @ sea geweest. Zo'n leuk tentje aan het water en hele leuke bediening. Na het eten zijn we wezen stappen, want de uitreiking van de huisfeesten battle was bij Wet & Wild. Het huis van Silke heeft gewonnen, zo leuk!

En toen was het alweer zondagochtend en konden de koffers weer ingepakt worden! Deze week ging echt niet normaal snel. Het voelt oprecht alsof ze drie dagen geweest zijn, terwijl ze er een dikke week waren. Maaar je weet wat ze zeggen: time flies when you're having fun. Nou fun hebben we zeeeeeker gehad. Ondanks dat ik over 2,5 zelf ook naar huis vlieg, vond ik het afscheid nemen heel moeilijk. Ik kreeg geen woord uit mijn mond dus heb iedereen maar een hele dikke knuffel gegeven zonder iets te zeggen. Ik ben zo dankbaar dat deze zes lieve meiden helemaal naar Curacao zijn gekomen om mij en Silke op te zoeken. Zoals we zelf altijd zeggen: make memorieeees!!! Die memories zijn gemaakt en blijven voor de rest van ons leven bij ons! Ik mis ze nu al weer en kan niet wachten om ze over 2,5 weer te knuffelen en om samen een leuk feestje te hebben bij mij thuis-thuis.

Een lang verhaal, van een ontzettend fijne, gezellige en gekke week. Tegen die tijd dat mijn volgende blog online komt, ben ik waarschijnlijk al begonnen met inpakken. Han, Juul en ik hebben met elkaar afgesproken dat we niet voor zondag mogen beginnen haha.. Ondanks dat ik van de laatste twee weken nog een onvergetelijke tijd wil maken, heb ik heel veel zin om weer naar huis te gaan. Lekker bij paps en mams thuis is toch het fijnste wat er is!

Liefs van mij

C meiden zanziC met tesC karakterC lachenC danslesC zwemmen met tesC met sejlaC met lotC han en juul C cas abouC met lotteC cabanaC tessaC lotteC sejlaC met elkeC met tessaC fleurC groepsfotoC wet en wildC groepsfoto porto mariC maderoC stappen meidenC stappenC met elC curacaoC met sejlC willemstad

1. Lotte:
    16 mei 2022