Nieuwe week

15 februari 2022 - Sint Michiel, Curaçao

Goed nieuws! De muis is gevangen en ligt samen met de muizenval in de kliko. De foto zal ik jullie besparen!! Hopelijk komen z'n broertjes en zusjes hem niet zoeken op mijn kamer...

Vorige week donderdag heb ik voor het eerst een paar lessen achter elkaar gegeven op stage. Gelukkig bleef juf Lies tussendoor wel in de klas, want ik merk dat de kinderen mij enorm aan het uittesten zijn. Op zulke momenten probeer ik consequent te blijven en doe ik mijn best om de les goed af te maken. Ik heb de kinderen kennis laten maken met het spel "museumpje", waar de kinderen in Nederland enorm fan van zijn! Ze vonden het heel leuk, kregen meer energie tijdens het leren en hebben daarna wel 3x gevraagd of we het nog een keer konden spelen. Ik wil dit en andere spelletjes inzetten als beloning voor hard werk, in plaats van de kinderen te straffen voor dingen die niet mogen. Juf Lies geeft me veel vrijheid, waardoor ik handelingen uit Nederland hier kan toepassen. Ik denk dat het voor de kinderen hier bijvoorbeeld fijn is als ze tussen het werken door even kunnen ontspannen en ik zou ze willen leren om meer zelfstandig te doen.

Donderdag middag begon ons weekend. Omdat Juultje, Hannah en ik alle drie niet zo'n fijne dag hadden gehad, besloten we een hapje uit te gaan eten. We zijn naar een restaurant aan zee geweest, waar je met je voeten in het zand zat. Heerlijk gegeten en gezellig gepraat. Je zou zeggen dat we elkaar niks nieuws meer te melden hebben na 24/7 samen te zijn, maar gek genoeg hebben we nog veel nieuwe dingen om over te kletsen! We laten elkaar vrij, maar vinden het ook heel fijn om samen dingen te ondernemen. Juultje kende ik nog niet zo goed, dus het is heel fijn dat het zo goed klikt!

Vrijdagavond hadden we ons eerste huisfeestje in een ander studentencomplex en Silke was hier ook. Zó fijn dat er een goede vriendin van thuis ook op het eiland is. Het feestje was gezellig en we hebben nieuwe mensen leren kennen. Helaas moesten we optijd gaan, want hier op Curaçao moet je om 00.00 uur binnen zijn vanwege de avondklok (boete = 500!!! euro). Toen we in onze straat aankwamen, zagen we van een afstandje allemaal blauwe zwaailichten. We waren een paar minuten over 00.00 uur, dus met geknepen billen reden we richting ons huis. Er was blijkbaar een ongeluk gebeurd en de politie keek niet eens naar ons op, fjieuw!

Zaterdag hebben we niet zo veel gedaan, want het was slecht weer. Deze dag duurde erg lang. We besloten daarom om op zondag iets te plannen: de struisvogelfarm. Hier hebben we een tour van een klein uurtje gehad en tussendoor mochten we struisvogels voeren en op een struisvogelei staan. Het was leuk, maar of ik het anderen zou aanraden weet ik ook niet... Zondagavond zijn we naar happy hour geweest, waar we studiegenoten troffen. Met hen hebben we een hele gezellig avond gehad!

De laatste dag van ons weekend, de maandag, was een fijne dag. We zijn wezen ontbijten bij een heel leuk tentje vlak bij ons huis. Het eten werd zo mooi opgediend, dat het bijna zonde was om op te eten! Daarna zijn we richting Willemstad gereden en heeft een huisgenoot, die hier al 6 maanden is, ons de leukste plekjes laten zien. In de middag zijn we lekker naar het strand geweest en hebben we ons weer opgeladen voor een nieuwe stage "week".

Dit was hem weer voor dit keer! Tot volgende week.

OntbijtRelaxenSilkeStruisvogel eiStruisvogel voeren samenStruisvogel voerenWillemstad

1. Groep 6 (Milsbeek):
    21 februari 2022
    Hoi juf Kim,
    Wat leuk dat je daar ook museumpje hebt gedaan. Wij hebben het vandaag ook nog gespeeld! We missen je, heel veel plezier daar!
    Liefs de groep 6 gang ;)