Papa en mama op bezoek

31 maart 2022 - Sint Michiel, Curaçao

Bon bini!

Een beetje later dan andere weken, maar dat had een goede reden. Papa en mama waren namelijk hier!! Woensdagmiddag, na een leuke stagedag, ben ik samen met Hannah naar het vliegveld gereden om ze op te halen. Wachten, wachten, wachten en daar waren ze dan eindelijk! Een knuffel van mijn veilige thuis, op 8000 kilometer van huis. Heel fijn en natuurlijk huilen ;)

Vanaf het vliegveld zijn we gelijk doorgereden naar mijn huis. Na de rondleiding waren pap en mam best wel enthousiast, terwijl ik graag snel door wilden rijden naar hun hotel. We kwamen aan bij het hotel en ik werd al vrolijk van de voorkant van het gebouw. Toen we op de kamer kwamen, was ik al helemaal niet meer te houden: er stonden namelijk TWEE tweepersoons bedden. Je raadt het al... De hele week heb ik gezellig bij papa en mama geslapen en ontzettend genoten van alle leuke dingen die we gedaan hebben. Donderdagochtend heb ik Hannah en Juul op stage afgezet en daarna hebben we onze huurauto opgehaald. Na even zoeken naar het goede adres, waren we er. We zijn daarna doorgereden naar Playa PortoMari, het varkensstrand. Geen varkens te bekennen, maar wat vonden pap en mam 't mooi! We hebben uiteindelijk maar 1,5 uur gelegen, want papa houdt het niet langer vol haha. We zijn terug naar het hotel gereden en daar lekker aan het zwembad gaan liggen met een cocktail. Daarna ben ik heeeeerlijk gaan douchen onder de WARME regendouche! Dat je van zoiets "simpels" zo kan genieten! In de avond hebben we met Han en Juul wat gedronken in Willemstad.

Op vrijdag zijn we heel vroeg vertrokken naar de grote & kleine knip. Ik had nog wel langer kunnen uitslapen in een kamer met airco, maar papa en mama lagen door het tijdsverschil met Nederland om 6 uur al klaarwakker in bed. Bij beide strandjes hebben we even gelegen, want moeders kan natuurlijk niet spierwit uit Curaçao terugkomen. Eenmaal terug bij het hotel vonden we het tijd worden om de glijbanen te testen. Hebben jullie papa in Nederland horen gillen?! Ik vond het zoooo leuk! Vrijdagavond hebben we uitgegeten op het resort. Er zijn daar namelijk allemaal verschillende restaurantjes. We kozen voor het BBQ-restaurant en hebben heel lekker gegeten. Daarna nog iets gedronken en nog een optreden van een brassband gezien!

Zaterdagochtend zijn we naar Willemstad gegaan om hier even rond te neuzen. Een foto op de brug kan daarbij natuurlijk niet ontbreken! Toen heb ik Mambo Beach laten zien, de plek waar ik heel vaak ben. Het is dicht bij mijn huis en hier zijn alle strandfeesten! Het is toch fijn dat papa en mama nu weten waar ik uithang in het weekend ;). Zondag heb ik ze ook Jan Thiel laten zien, waar Zanzibar te vinden is. Hier hebben we met de ouders van Silke, die toevallig dezelfde periode hier waren, wat gedronken. Zo zit je samen in Mook en zo zit je samen op Curaçao!

Zondagmiddag ben ik naar huis gegaan, want we hebben namelijk bezoek van drie klasgenoten! Ze logeren bij ons en daarom hielden we een mini poolparty bij ons in de achtertuin. We zijn rond een uurtje of 9 naar Wet & Wild gegaan en hebben ons hier weer prima vermaakt... en dat heb ik geweten. Rond 2 uur sliep ik en papa kwam mij om half 9 ophalen, zodat ik samen met ze kon ontbijten. Veel ontbijt kreeg ik niet weg haha! We zijn daarna naar Playa Grandi gereden en hebben gezwommen met schildpadden. Dit keer heb ik ze ook gezien!! Papa en mama vonden het fan-tas-tisch en ze raakten er niet over uitgepraat. Even later hebben we samen met Silke haar familie de StreetArt tour door Otrobanda gedaan. Samen met een gids zijn we DRIE UUR gaan wandelen. Het eerste uur vond ik nog wel interessant, daarna zijn Silke en ik foto's gaan maken.. In de avond zijn we met allen uit wezen eten.

En toen was het alweer dinsdag. De laatste dag dat ik met papa en mama kon doorbrengen. Om 10 uur stonden we op een supboard op het Spaans water. Zo heet het, omdat de Spanjaarden hier een hele tijd geleden de boel veroverd hebben. Na Spanje, kwamen de Nederlanders. Heb ik toch nog een beetje opgelet tijdens de tour hè. We zijn gaan suppen langs de mangrove en kwamen ook nog langs het huis van Hardwell. Prima optrekje hoor! In de middag hebben we nog lekker bij het zwembad gelegen, daarna heb ik nog 20 minuten onder de warme douche gestaan, hebben we lekker gegeten en toen heeft papa mij thuis afgezet.

Vandaag ben ik naar stage geweest en kwam Sam van de HAN op bezoek. Hij vond het leuk om mij les te zien geven. Ondanks dat hij niet kwam om mij een beoordeling te geven, is het toch fijn om te horen dat hij vond dat ik goed voor de klas sta. Hij heeft me hier en daar wat tips gegeven die ik de komende weken nog kan gebruiken! Ook ben ik begonnen met één op één gesprekjes met de kinderen. Ik wil graag weten wat hun thuissituatie is en wat ik op school kan doen om ze te helpen met moeilijke vakken. Na stage heb ik doei gezegd tegen papa en mama. En ja, weer huilen. Happy tears terug naar sad tears helaas. Het is heel jammer dat ze weer naar huis zijn, maar ik vond het super fijn dat ze hier waren. Ik heb ze eindelijk kunnen laten zien hoe mijn leven hier is! We hebben heeel veel leuke dingen gedaan en heel erg genoten samen! Heel erg want ik zou misschien moeten balen, maar we kunnen nu naar beneden aftellen.. over 9 weken ben ik thuis. Klinkt lang, maar als het net zo snel gaat als de eerste 9 weken, dan is het zo voorbij!

Lieve groetjes van mij!

Suppen

Met mama

1. Miranda:
    31 maart 2022
    Hey meis, wij zijn net terug in het letterlijke koude kikkerland....sneeuw!!! Wat hebben we genoten van en met jou, het was echt fantastisch. Trots op hoe je het daar doet. En inderdaad ook wij gaan nu aftellen, nog 9 weken en dan staan we weer op schiphol om je op te halen en thuis te brengen naar hotel mama xxx love you
  2. Joseth:
    31 maart 2022
    Wat ziet het er weer gaaf uit. Nog heel veel plezier en geniet ervan.... Liefs de Buuf, xx