Een drukke week vol leuke dingen!

15 maart 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Daaar ben ik weeeer! Deze hele week ben ik de hort op geweest met Milan, gezellieee! De week begon zoals gewoonlijk met drie stagedagen. Toen ik om 6.45u de deur uitging, stond Milan ook op. Hij vertrok naar de sportschool en wist zich daarna goed te vermaken op het strand, tot ik hem om 13.00u op kwam halen. Mijn stagedagen waren niet heel bijzonder deze week. Ik heb een paar lessen gegeven en heb ook een paar momenten alleen gestaan. Ik merk dat ik met positieve feedback al meer bereik dan met straffen, dus dit probeer ik zoveel mogelijk toe te passen. Zo schrijf ik op het bord de namen van de "toppers" in plaats van de namen van kinderen die straf horen te krijgen. Bij veel namen op het bord, beloon ik de klas met een spel. Ook heb ik besloten om wat meer mijn best te doen met het leren van Papiaments. Ik merk dat de kinderen het heel erg waarderen als ik interesse toon in hun taal. Elke dag laat ik ieder groepje een woord of korte zin verzinnen dat past binnen een bepaald thema. Deze woorden schrijven we gezamenlijk op het bord en de volgende dag schrijf ik ze uit mijn hoofd op. Ze vinden het fantastisch als ik de woorden goed heb! Aankomende week heb ik alleen op donderdag en vrijdag stage, zodat ik nog tijd met Milan kan doorbrengen. Wel zal ik woensdagochtend mét Milan naar school gaan, zodat ze kennis met elkaar kunnen maken. Ook willen een aantal jongens uit de klas heeeel graag met hem voetballen. Hierover horen jullie volgende week!

Met Milan heb ik natuurlijk veel leuke dingen gedaan. We zijn een aantal avonden naar feestjes geweest: Cabana op woensdag (waar we Andy van der Meijde tegenkwamen), een huisfeestje op donderdag, Madero op vrijdag en Wet & Wild op zondag. Allemaal hele leuke avonden! Vrijdagavond lagen wij om 01.00u in bed en ging de wekker om 05.00u... de Christoffelberg stond namelijk op het programma. Samen met Silke en een paar van haar huisgenoten, heb ik de berg voor de tweede keer beklommen. Het uitzicht was weer heel mooi, maar ik hoef er niet nóg een keer naartoe hoor haha! Verder ben ik met Milan naar de Grote knip, Bluebay en Mambo geweest. Op ieder strand zijn we natuurlijk lekker wezen lunchen, want voor Milan was het tenslotte vakantie. Ook zijn we een paar keer wezen uiteten. De eerste avond zijn we wezen eten aan zee, bij een shared diner restaurant. Hier hebben we gezellig bijgekletst over de afgelopen 6 weken thuis! We spreken elkaar natuurlijk regelmatig via de telefoon, maar dat is toch anders dan face to face! Op aanraden van een kennis van Milan zijn we gaan eten bij Equus. Ik had me niet verdiept in het restaurant en wist daarom ook niet wat ik moest verwachten. We kwamen aan en het concept werd uitgelegd. Er werd in dit restaurant geen bestek gebruikt (ik had wit aan, handig...) en je moest zelf je eten en drinken bestellen aan de bar. Er stond een grote barbecue in het restaurant waar overheerlijke spiezen op klaargemaakt werden. Wij hebben allebei een gemixte spies van rund en kip op. Het was letterlijk om je vingers bij op te eten! De derde keer uiteten was bij Fort Nassau. Dit is een bekende plek voor veel mensen hier, want je hebt er een prachtig uitzicht. We hebben heerlijk gegeten met uitzicht over heel Willemstad én met zonsondergang. Eenmaal op de terugweg werd ik super misselijk en heb ik uiteindelijk moeten overgeven. Ik denk dat ik iets verkeerd gegeten had! Toch ben ik wezen stappen haha, want toen de maag eenmaal leeg was ging het wel weer ;).

Dan wil ik jullie graaaag vertellen over vandaag, want ik ben namelijk wezen duiken! Dit was zo ontzettend gaaf om te doen, echt wauw! Ik ben geen held onderwater, maar dit was alles behalve eng. We kregen eerst een uur lang instructies over alles wat we moesten weten. Bijvoorbeeld wat je moest doen als er water in je bril liep én de handgebaren om onderwater te communiceren. Toen de uitleg klaar was, mochten we onze pakken aantrekken en met de loodzware fles op ons rug naar het water waggelen. We begonnen in het ondiepe stuk om te oefenen met ademhalen. Dit was in het begin best lastig, maar we hadden het snel onder de controle. De instructeur ging voorop en wij zwommen rustig achter hem aan. We zijn een uur onderwater geweest en hebben hele gave dingen gezien. Koraal, gekleurde vissen en de Tugboat op de bodem. Dit was een introductieduik, dus we waren niet heel diep in het water (ongeveer 5 meter). Ik vond het zo leuk, dat ik zeker van plan ben dit nog vaker in mijn leven te gaan doen!  Na het duiken zijn we bij een lokaal tentje gaan lunchen. Hier stonden bakken water met enorme kreeften erin. We stonden even te kijken en voor we het wisten, kregen we van een medewerkers een levende kreef in ons handen. Begin opeens een dierenvriend van de onderwaterwereld te worden... De rest van de dag zijn we op visite geweest bij vrienden van mijn schoonouders. Zij wonen de helft van het jaar op Curaçao en hebben een erg mooie woonplek... wel een tikkeltje beter dan mijn studentenhuisje!

Milan vliegt helaas alweer bijna naar huis (woensdagavond), maar eerst staat er morgen nog een mooie dag op het programma: Klein Curaçao! Ik kijk er heeeel erg naar uit... jullie horen en zien hier volgende week meer over!

Tot snel,

Liefs van mij

En ohja, we hebben deze week veeeeel regen gehad. Blijkbaar is het regenseizoen opgeschoven. Super.

Milan weer zienPapiaments leren

Blije meiden

Sporten!

Optimaal chillen

Even lachen

MamboAndy van der MeijeChristoffel samenChristoffel MilanEquusEten met uitzichtFort Nassau hoofdgerecht

Fort Nassau nagerecht

Willemstad met Milan